zozwanger adverteren
Baby Kraamtijd Mamma

Afvallen na zwangerschap met deze 5 tips!

Afvallen na zwangerschap is een onderwerp dat de meeste zwangere vrouwen in meer of mindere mate bezighoudt. Wil jij ook gezond en snel je kilo’s kwijt na je bevalling? Vandaag deel ik mijn beste tips met jou. Ik had binnen een week na de bevalling mijn figuur terug. En was een gezonde lieve baby rijker.



Afvallen na de zwangerschap en bevalling met deze 5 tips:

  • Tip 1 Drink water

    Laat water je medicijn zijn. Water is zo vreselijk belangrijk bij alle processen in je lichaam. Drink minimaal 2 liter per dag. Dat helpt afvalstoffen makkelijker te lozen. Drink tijdens je zwangerschap 3 liter water. Dat bevordert de aanmaak van vruchtwater (hoe meer hoe beter!) en een soepele ontwikkeling van de foetus.

  • afvallen na zwangerschap

  • Tip 2 Slik vitamines en mineralen

    Hier hebben we het eerder over gehad, over voedingssuplementen slikken. En ik pleit ervoor. Ik slik inmiddels al een jaar dagelijks mijn dosis orthomoleculaire Vitamine C en Multivitamine preparaten. De juiste supplementen helpen je tekorten voorkomen. Hierdoor maak je het je lichaam ook gemakkelijker om vet en andere afvalstoffen weg te werken.

    Zwanger of niet, tegenwoordig kan je niet meer zonder supplementen. Dat komt omdat onze hedendaagse voeding ons simpelweg niet kan voorzien in de juiste hoeveelheid en kwaliteit vitamines, sporenelementen, enzymen en mineralen. Deze micronutriënten helpen je gezond te blijven, ziektes te bestrijden en afvalstoffen uit te scheiden. Nu snap je ook waarom het zo moeilijk is om af te vallen als je heel weinig (goeds) eet. Je lichaam krijgt dan niets bruikbaars binnen om de afvalstrijd mee te voeren. Bovendien heb je micronutriënten nodig voor een goede ontwikkeling van de baby in je baarmoeder.

    ‘Geef je baby de beste start die je hem kan geven.’

  • Tip 3 Eet gezond

    Dit is dé tip onder de afvallen tips. Gezond eten. Want wat je niet aankomt tijdens je zwangerschap hoeft er na de bevalling ook niet af. Om een lang verhaal kort te maken:

    • Eet weinig tot geen zuivel en dierlijke producten.
    • Kies voor 100% volkoren graanproducten.
    • Eet zoveel mogelijk groente en twee stuks fruit.
    • Ga voor onverzadigde plantaardige vetten zoals noten, avocado’s en plantaardige oliën.
    • Vermijd geraffineerde koolhydraten.
    • Boycot alles dat bewerkt is en uit een pakje komt.

    ‘Weten wat gezond en ongezond is vooral tijdens een zwangerschap, dat is waar snel en gezond afvallen na zwangerschap werkelijk begint.’

  • Tip 4 Beweeg en Relax

    Bewegen en relaxen gaat vaak samen. Er is niets zo slecht voor je lichaam als stress. Stress, hormonen en spanningen zorgen ervoor dat je lichaam afvalstoffen vasthoudt en verzuurt.
    Vooral tijdens je zwangerschap is het daarom belangrijk om te blijven ontspannen en bewegen. Hiermee houd je de processen in je lichaam werkende. Daarmee doel ik vooral op je spijsvertering en afvalstoffenuitscheiding. Zwangere vrouwen kampen meer dan eens met spijsverteringsproblemen doordat hun darmen in de verdrukking komen als de baarmoeder groeit. Beweeg, slaap genoeg en drink water!

    Als je wilt afvallen na een keizersnede moet je oppassen met bewegen. Maar had jij een normale bevalling dan is het ook vlak na de bevalling goed om met mate te blijven bewegen. Geen marathon of buikspieroefeningen natuurlijk. Probeer ieder uur íets te doen. Wandel naar de koffiemachine, ga naar het toilet, loop een stom rondje om het bed. Het maakt niet uit, als je maar iets doet. Laat je niet gek maken door de kraamverzorgster!

  • Tip 5 Geef borstvoeding

    Er is een groot verschil tussen vrouwen die borstvoeding geven en vrouwen die flesvoeding geven en het aantal kilo’s dat zij afvallen na de bevalling. Geef je borstvoeding dan ben je super snel je kilo’s kwijt na je bevalling. En dat is ook heel erg logisch. De natuur doet hier zijn werk.
    Al in het begin van je zwangerschap maakt je lichaam extra vet aan. Dat vet dient als bescherming voor jou zodat je niet te veel vet verliest bij het aanmaken van melk en het geven van borstvoeding. Hiermee verbruik je zo’n 500 calorieën per dag. Tel uit je winst.

Jij kan ook gezond en snel afvallen na zwangerschap

Ik was binnen vijf dagen na mijn bevalling weer op mijn oude gewicht. Een week later was mijn buik weer strak. Jij bent vast en zeker ook snel je kilo’s kwijt met afvallen na zwangerschap met deze 5 tips. Succes en veel plezier.

Ook het boek van Fajah Lourens kan voor de sportieve moeders een aanrader zijn: “Killerbody 3 – Back in Shape”

vadersschapsverlof 2019