header luiers van pampers met 50% korting
Mamma

Wat heb je nodig wanneer je thuis wilt sporten als moeder?

Een van de vele voornemens die moeders hebben is om meer te sporten. Maar het is vaak ook een van de eerste dingen die we erbij in laten schieten. Geen zin, geen tijd, geen oppas. Noem het maar op, de smoesjes liggen voor het oprapen. Wil je echt graag meer sporten en bewegen, maar heb je geen zin om daarvoor de deur uit te gaan? Ga dan thuis aan de slag. Welke spullen heb je nodig als je thuis wilt sporten?

luiers met korting banner

Discipline, zonder dat heeft het geen zin!

Als je geen discipline hebt, kan je er net zo goed niet mee beginnen, want dan gooi je ook dit ‘goede voornemen’ zo weer overboord. Dus geef jezelf een schop onder je kont en ga ervoor. Plan de momenten in en doe het dan ook echt. En heb je ineens op een extra moment ‘zin’? Doe het dan gewoon extra! Zorg dat je iets gaat doen wat je leuk vindt, of ga sporten voor de tv, terwijl je jouw favoriete serie kijkt.




Welke spullen heb je nodig wanneer je thuis wilt sporten als moeder?

  1. Een hoepel

    En dan niet zo’n kleine lichte kinderhoepel, nee, een echte fitness hoepel. Deze zijn zwaarder en hebben een gehobbelde vorm. Ze zijn niet heel duur en gemakkelijk op te bergen (wel in het zicht zetten, zo word je eraan herinnerd om te gaan hoepelen).

    Bouw dit hoepelen langzaam op, je kunt er namelijk serieus blauwe heupen van krijgen. Eerst vijf minuten, daarna tien. Ik hoepel vaak een hele aflevering GTST voor de tv. Of in de zomer buiten, met een playlist van 5 leuke liedjes.

  2. Gewichtjes

    Zoek leuke oefeningen op bijvoorbeeld Insta, Pinterest of Youtube en ga aan de slag met gewichtjes.

  3. Een yogamat

    Op Youtube staan behalve hele yogalessen ook leuke fitnessoefeningen die je perfect op een goede yogamat kunt doen. Ook ideaal voor buikspieroefeningen na de bevalling.

  4. Een bank!

    Ben jij van het tv kijken terwijl je sport? Google dan eens op ‘fitness oefeningen bank’. Je zult er verstelt van staan hoe sportief je kunt zijn op de bank!

  5. Weerstand band

    Ook met een weerstand band kan je heel veel oefeningen doen en serieus spieren kweken.

meegroeiromper banner

Fitnessapparaten om thuis te sporten

Ga je voor het echte werk en wil je een heuse gym inrichten in je huis? Heb je een kamer over en sport je serieus graag thuis? Dan is dit best een optie. Kies apparaten die je ook zeker gaat gebruiken.

Vind je het leuk om online lessen te volgen? Dan kunnen een step en een barble met gewichten een goede keus zijn. Voor bijvoorbeeld leuke bodypump lessen. Ben je meer van de cardio? Dan kan je overwegen om een hometrainer, step- of roeiapparaat aan te schaffen.

Meer bewegen inpassen in jouw levensstijl!

Gezonder leven doe je niet (alleen) door een kwartiertje te sporten vanaf de bank. Je kunt er het best voor kiezen om serieuze veranderingen te maken in je dagelijks leven. Heel simpel: pak de fiets in plaats van de auto. Lukt dat niet? Parkeer je auto dan eens een kwartier lopen vanaf je werk, dan heb je dat half uur wandelen al te pakken. Of ga ‘lunchwandelen’ met collega’s.
Pak ook eens wat vaker de trap dan altijd de lift. Willen jouw kinderen buiten spelen? Ga mee! Ga een potje met ze voetballen, of doe eens mee met tikkertje.

Meer bewegen? Neem een stappenteller

Tegenwoordig hebben bijna alle telefoons wel de functie om je stappen te tellen. Of misschien heb je wel een smartwatch. Stel jezelf een doel en zorg er ook voor dat je deze haalt. En wordt je doel te makkelijk? Stel hem dan bij. Door iedere dag 10.000 stappen te zetten heb, je al behoorlijk wat beweging gehad.

Als je het een beetje grondig aanpakt, kan thuis sporten echt wel zijn vruchten afwerpen. Maar het is wel een kwestie van volhouden. Van af en toe een keer sporten zal je geen verschil merken. Probeer doelen voor jezelf te stellen en je daar ook aan te houden. Doe dingen die je leuk vindt, anders zal je er al snel mee stoppen.



fitmom boek banner

Meer lezen

vadersschapsverlof 2019