Roos schrijft

Killerbody Back in Shape Review

Een vraag die veel zwangere vrouwen of net bevallen vrouwen zichzelf stiekem stellen is: hoe kom ik straks weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap? Geen stomme vraag, want ik denk daar zelf ook over na. Zeker nu ik weet dat ik zeker wat meer kilo’s ga aankomen dan eigenlijk de bedoeling is. Gelukkig sta je er niet alleen voor en kun je diverse hulpmiddelen inschakelen om je op weg te helpen. Zoals het nieuwe boek van Fajah Lourens. Ik heb het boek gelezen en hier lees je mijn eerlijke Killerbody Back in Shape review!

Fajah Lourens killerbody 3 back in shape ervaringen

Meer weten? Je kan het boek hier bekijken!

Afvallen na de zwangerschap

Tijdens de zwangerschap ga je aankomen, al ligt het een beetje aan jezelf hoeveel dit zal zijn. Na de zwangerschap is het de taak om weer af te vallen. Maar hoe kun je dat het beste aanpakken? Fajah Lourens heeft een boek over afvallen na de zwangerschap geschreven om je op weg te helpen. Eigenlijk is het meer dan dat. Het is ook een boek over gezond eten tijdens de zwangerschap en met andere belangrijke informatie over de zwangerschap zelf.
killerbody back in shape review

Indeling van het boek Killerbody 3 Back in Shape

Wat mij opvalt is dat Killerbody 3 Back in Shape geen boek is dat zich uitsluitend richt op afvallen na de bevalling. Het boek staat vol met interessante informatie over de zwangerschap, borstvoeding, gezond eten en sporten. Om je een complete Killerbody Back in Shape review te geven, zal ik eerst wat over de inhoud van het boek vertellen.

  • Deel 1: Zwangerschapswens

    Je zwangerschap begint natuurlijk met de wens om zwanger te worden. Fajah geeft je in dit gedeelte een korte uitleg over belangrijke voedingsstoffen die goed zijn voor een gezond lichaam.

  • Deel 2: Zwanger

    In dit tweede gedeelte gaat het voornamelijk over de veranderingen die je lichaam doormaakt tijdens de zwangerschap. Er wordt aandacht besteed aan de verwachte gewichtstoename, striae, cellulitis, zwangerschapshormonen en een aantal zwangerschapskwaaltjes. Tevens staat er ook een weekmenu in en voedingsadvies voor zwangere vrouwen.

  • Deel 3: Bevallen en daarna

    Ook dit derde onderdeel begint met wat interessante informatie. Bijvoorbeeld over de voor- en nadelen van bevallen in het ziekenhuis of thuis. Hierna volgt informatie over je kraamtijd en hoe je lichaam herstelt na de bevalling. Hier kun je lezen hoe je jouw bekkenbodem kunt trainen, wat zeker geen overbodige informatie is. Er staat ook een weekmenu in voor dames die borstvoeding geven.

  • Deel 4: Back in Shape plan

    Na de borstvoeding of voor de vrouwen die geen borstvoeding geven en voldoende zijn hersteld, is er echt ‘werk aan de winkel’. Het laatste gedeelte bevat dus het Back in Shape plan dat je gaat helpen weer in vorm te komen.

    Het dieet is opgebouwd in 3 fases. Elke fase duurt 4 weken. Je hebt dus 4 weken lang, hetzelfde weekmenu, waarbij je wel elke dag wat anders eet. Als ik het goed heb begrepen volg je fase 1 precies zoals aangegeven. Bij fase 2 en 3 moet je uitrekenen hoeveel koolhydraten je mag en hier rekening mee houden.

  • Laatste 2 delen

    In deel 5 staan tal van trainingen die je kunt oppakken na je zwangerschap. Het laatste deel bevat nog een paar tips over voeding en opvoeding. Hierna volgen alle recepten die in de weekmenu’s staan.

Fajah Lourens killerbody 3 back in shape ervaringen

Meer weten? Je kan het boek hier bekijken!

Mijn Killerbody Back in Shape Review

En dan nu mijn Killerbody Back in Shape review. Ik denk dat veel zwangere vrouwen de informatie die erin staat over de zwangerschap en hoe je lichaam verandert, erg waardevol vinden. Je leert echt wat basis informatie waar je in mijn ogen zeker wat aan hebt. De informatie klopt in mijn ogen ook en is goed opgebouwd. Ik heb alleen mijn twijfels over de aanpak van cellulitis. Fajah pakt haar cellulitis aan met bepaalde ‘cups’. Ik vraag me af of dit echt werkt en het niet alleen wordt benoemd als marketing. Ze verkoopt namelijk zelf die cups.

  • Killerbody Back in Shape review: voeding

    De weekmenu’s in Killerbody Back in Shape zijn qua voedingswaarde heel gezond en je krijgt in mijn ogen veel vitamines en mineralen binnen. Het zou ook zeker bijdragen om gewicht te verliezen na je zwangerschap. Tevens is het afwisselend zodat je lekker kunt variëren.

    Dat gezegd hebbende, plaats ik er wel een paar kanttekeningen bij. Zo vraag ik mezelf af of het ook haalbaar is voor veel vrouwen. Als je een baan hebt of je hebt straks je baby, heb je echt geen tijd om én ’s middags én ’s avonds een maaltijd te bereiden. Ik heb het weekmenu voor zwangere vrouwen geprobeerd, maar ik vond het best een gedoe om twee keer per dag in de keuken te staan om een maaltijd te maken.

    Een ander nadeel vind ik de hoeveelheid ingrediënten die je moet aanschaffen. Het weekmenu is niet goedkoop omdat je veel verse groenten, fruit en eiwitten eet. Zo eet je ’s middags gerookte vis en ’s avonds eet je nog een keer vis. Dat wordt allemaal best duur.

    Als laatste houd ik niet zo van een hele bubs ingrediënten inslaan waar je vervolgens maar weinig van nodig heb. Magere kwark met 5 frambozen bijvoorbeeld. Je kunt niet 5 frambozen kopen, je koopt een heel doosje. Wat moet je dan met de rest van die frambozen doen? Die kan je natuurlijk aan je man meegeven maar dit geldt voor meer ingrediënten.

  • killerbody trainingen en oefeningen

  • Killerbody Back in Shape Review: De recepten

    De recepten zijn super gezond, redelijk makkelijk te maken en best prima te eten. Ondanks dat ze makkelijk zijn om te maken, vind ik het niet haalbaar om twee keer per dag in de keuken te staan om een maaltijd te koken. En daarnaast geldt ook hierbij mijn opmerking over de ingrediënten. Je hebt maar een gedeelte nodig, wat moet je dan met de rest doen?

  • Review Killerbody trainingen

    De trainingen die Fajah Lourens beschrijft in dit derde deel van haar Killerbody reeks worden netjes opgebouwd. Zo vraag je niet te veel van je lijf net na de geboorte van je kind. De trainingen zijn een mooi begin om wat meer kracht op te bouwen en richten zich elke keer op andere spiergroepen. In mijn ogen zijn ze prima uit te voeren op elk niveau. De trainingen zijn ook in fases verdeeld (net zoals de weekmenu’s) en ik neem aan dat je de trainingen van fase 1 moet doen tijdens dieetfase 1.

    Toch mis ik wat uitleg over de trainingen. Ze staan in één keer in het boek zonder dat ze ergens anders in het boek aan bod komen. Waar je rekening mee moet houden, is dat je de trainingen prima thuis kunt doen, maar je wel benodigdheden nodig hebt. Zoals dumbbells, springtouw, weerstandsbanden en een stability ball.

Tip om goed te beginnen met Killerbody 3

Als je er echt voor wilt gaan, dan zullen de weekmenu’s om weer ‘back in shape’ te komen zeker helpen met afvallen, maar houd er rekening mee dat het niet goedkoop zal zijn en je soms wel ingrediënten over zal hebben.

Mijn tip: Bereid alles heel goed voor als je hiermee wilt beginnen. Lees de menu’s goed door en maak lijsten en bedenk of je bepaalde maaltijden van te voren kunt maken, of bijvoorbeeld grotere hoeveelheden zodat je wat kunt invriezen.

Instagram

error: Inhoud is beschermd !!

Niets meer missen?
nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks een mail met alle blogs en interessante aanbiedingen in jouw mailbox.

Bedankt voor jouw inschrijving.

Oeps er ging iets mis.